سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آب گرم در صنعت چیلر

آب گرم در صنعت چیلر

گروه صنعتی پرشین برودت که خدمات تعمیر موتورخانه در تهران را انجام میدهد این مقاله را برای اولین بار در سایت خود منتشر کرده.آب گرم در صنعت چیلر معمولا به آبی گفته می شود که دمای آن بین 95 تا 75 درجه سانتی گراد باشد. چیلرهایی که با آب گرم کار می کنند از نظر بهره برداری راحت ترین نوع چیلر می باشند. همچنین بویلر و تجهیزات جانبی تولید آب گرم نسبت به حالت های دیگر ارزان تر و کم خطرتر است. بنابراین معمولا در پروژه های مسکونی برای تهویه مطبوع (سرمایش و گرمایش) از سیستم آب گرم استفاده می شود. تعمیر کولرگازی در تهران
لازم به ذکر است جهت چیلرهای مدل SEE A مقدار انرژی وارد شده به چیلر توسط آب گرم و یا آب داغ به شرح زیر می باشد؛
تناژ×18.7 Ib/hr ton×965 Btu

* کیفیت آب برج جاری در مدار گردش
کیفیت آب برج جاری در مدار گردش به شرح جدول زیر می باشد؛

آب گرم در صنعت چیلر  


* تخلیه آب برج خنک کننده
مقداری از آب به صورت بخار یا به صورت نشتی از سیستم خارج می گردد. این امر منجر به افزایش درصد نمک های موجود در آب می گردد. به همین دلیل لازم است جهت جلوگیری از افزایش غلظت آب هر از گاهی مقداری از آب غلیظ شده را تخلیه کنیم و به جای آن آب تازه (Make up) اضافه کنیم تا غلظت آب جاری در مدار در محدوده تعریف شده در بند (ب) حفظ گردد.
در صورت بالا رفتن دمای آب چیلر اولین کار بازدید فشار بخار تولیدی می باشد.
3-7- پمپ های آب گرم:

*اشکالاتی که در عملکرد پمپ ها معمول است بدین شرح می باشد؛ قبل از مطالعه این اشکالات آگاه باشید که برای تعمیر و نگهداری پمپ میتوانید با پرشین برودت تماس بگیرید

 

telشماره تماس مهندس تاسیسات حرارتی برودتی 09337752882          

1-3-7- کثیف شدن فیلتر های پمپ ها در چیلر صنعتی بزرگ
2-3-7- اشکال در موتور پمپ و یا از مدار خارج شدن یکی از پمپ ها
3-3-7- بازماندن شیر یک طرفه پمپ های رزرو یا پمپ هایی که خاموش می باشند این عامل باعث می شود حجم زیادی از آب گرم بین کلکتوز رفت و برگشت بدون ارسال به مسیر به چرخش در آید.
4-3-7- اشکال در پروانه و شفت و اجرا داخلی پمپ
5-3-7- نیمه بسته بودن شیرهای ورودی و خروجی پمپ
نشانه همه عوامل فوق کاهش دبی آب گرم ورودی به ژنراتور می باشد. در این حالت مشاهده می شود که با وجود بالا بودن دمای آب گرم ورودی به ژنراتور، دمای محلول غلیظ خروجی از ژنراتور کاهش می یابد. نشانگر دیگر کاهش دبی آبی گرم افزایش اختلاف دمای بین ورودی و خروجی آب گرم به ژنراتور می باشد.
4-7-اشکال در عملکرد رگولاتور و تله های بخار در دستگاه هایی که با بخار کار می کنند
در صورتی که در عملکرد رگالاتور اشکال ایجاد شود، در خروجی از رگالاتور کاهش فشار بخار غیر معمول داریم. در این صورت فشار بخار خروجی از دیگ بخار مناسب است ولی فشار بخار ورودی به چیلر کاهش می یابد.
در تله های بخار دو اشکال عمده می تواند ایجاد شود؛
1- بسته شدن توپ به نحوی که اجازه ورود آب را هم نمی دهد.
2- بازماندن توپ به نحوی که بخار از توپ عبور می کند.

در حالت اول مشاهده می شود که فشار ورودی به ژنراتور چیلر در قبل و بعد از شیر کنترل تقریبا برابر شده و این فشار به اندازه کافی بالا می باشد ولی کاهش دمای محلول غلیظ خروجی از ژنراتور نشان دهنده نرسیدن انرژی به چیلر است. در این حالت شیرهای بای پاس توپ واکسی باز کنید. اگر اشکال برطرف شد توپ باید تعمیر شود.

برای خدمات تعمیر چیلر جذبی و کلیه خدمات تعمیر و نگهداری چیلر با پرشین برودت تماس بگیرید

سرویس کار چیلر غرب تهران



telشماره تماس سرویس کار چیلر  09337752882